feb 13

Att de är Allahjärtansdag imorrn kan inte ha undgått någon. Själv tänker jag "fira" den med att jobba på dagen och sen på kvällen ska jag träffa cirka 20-25 tjejer, eftersom jag har träning, inte mig emot.
Jag måste säga att jag inte var någon flitig Allahjärtansdag-firare när jag var i ett förhållande. Den dagen är lite väl överexploaterad, ett bra sätt dock för företag att tjäna pengar, när folk hetsköper presenter för att göra dagen perfekt. Taskig inställning, jag vet.
Måste säga att stressen som på något sätt finns där, när man är i ett förhållande och den 14 februari börjar närma sig, är ganska skön att slippa.
Visst kan denna dag vara en bra ursäkt för att ta på sig porriga undies eller göra något specialspecial, men va tusan killen blir väl mer överraskad om man gör det på vilken random dag som helst.
Sen har vi det där att man inte vill sitta själv på den där dagen. För då känner man sig ensam, fast man har tusenmiljarder kompisar, så har man inte förhållandet. Det är himla konstigt, i en värld där det är vanligare att man går isär än håller ihop.
Men visst denna dag kan vara ett bra sätt att ta chansen att nå ut till någon man bryr sig mycket om. Göra något man kanske inte riktigt vågat tidigare. Är lite kluven inför denna dag måste jag säga.

Jag låtsades att det var allahjärtansdag idag, vilket betyder att den snart är över. Punkt.

/ Bitterfittan



Kommentarer
Postat av: Emelie

i <3 bitterfittan

2011-02-14 @ 23:11:29
URL: http://empaa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0