Baby I'm a superstar

Efter en sådandär skitmatch är många snabba med att kalla det DAM-fotboll. Någon besserwiesser säger att herrlag i låga divisioner skulle bannemig slå kvinnorna i landslaget. (Sen att jag inte vill tro det de är en annan sak.) Men OCH? När ska trögona fatta att de inte kan jämföras. De är frågan? Att tjejer spelar mot tjejer och killar mot killar. Samma förutsättningar, men ändå så olikt. Förluster svider och inte vill man vara med "dom" förlorarna, fast man kan vara "vi" med de vinnande laget. Konstigt de där. Men man får se på förutsättningar. Seger skadad, Fischer avstängd, Schelin småsjuk och japanskor överallt. De är nog inte så lätt då alltså. Dom gjorde oss dåliga.

Jag själv kunde i de sista plågsamma minutrarna ändå inte låta bli att roas av när japanskorna snurrade upp de stackars trötta svenskorna. Fast det sved. Men dom var duktiga och tekniska så in i bomben.

Jag tittade på matchen, först hemma hos Frida. Jag tvingade stackarn, haha. Sen drog jag hem till Sara och kollade på sista halvlek. Hann med Ica Nära där imellan. Jag har en riktig racercykel jag.

Imorrn drar jag hem till Vingåker en stund. Har beställt grillat utav mammsen och pappsen. Ska försöka hitta några schyssta senilsnören till mina solglasögon också. Pallar inte ha dom på huvudet, skitjobbigt ju!

PS
Längtar till LONDON!!
Och så bokas en solsemester snart också!!
Bäst att spendera pengarna innan dom tar slut.
DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0