Fetishism

Snart kommer (den riktiga) skoshoppar säsongen igång. Jag brukar snitta 5 par skor i månaden under våren. Vet inte om det är glädjerus, tröstshopping eller storhetsvansinne. En sak är säker, det finns inget som får mig att gå igång som ett par perfekta skor. Jag blir helt lyrisk och känner ett lyckorus genom hela kroppen. Är det så det känns att bli kär kanske? Vad vet jag, inte bryr jag mig heller. Skor är bra. De väntar så snällt på att man ska behöva dom och blir inte ledsna om man råkar glömma bort dom ett tag.
Denna vår ska jag satsa på fulsnygga skor. Sådana som man inte är riktigt säker på om de funkar eller inte. De som ligger på gränsen till gräsliga. Jag vill ha lite reaktioner. Wake up folks! Helst ska man smälta in i mängden och gå i sina Converse (kärlek). Men ALLA har det, ALLLLAAA... Lite tråkigt. De enda (...) Converse jag ska köpa iår är ett par helt vita, likadana som Emma, för att matcha mina bruna läckra sommarben, that's it! Sen ska jag bara gå wild på alla möjliga konstiga skor. Jag gillar att platån har kommit tillbaka. För oss 1.60 människor som inte pallar högklackat all day är det ju awesome. Hej 1.70, woop woop!
Jag vill åka till London och bara shoppa skor (och handla på Topshop förstås, det är himlen på jorden).

Just nu sitter jag och spinner runt på en massa knäppa idéer om vad jag ska göra i vår och i höst. vart jag vill åka, vart jag vill bo, vad mina drömmar är. En känsla sköljer över mig att jag kan göra precis vad jag vill. Både förvirrande och skönt.

Nej nu ska jag gå och knyta mig. Jobb hela helgen plus att jag ska firas lite imorrn också. Den här kvällen med släkt och familj har varit supermysig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0